Dlaczego oświetlenie do sklepu jest tak ważne?

Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie uwagi Klientów oraz zainteresowanie ich swoją ofertą. Jednym z kluczowym aspektów jest niewątpliwie dobór odpowiedniego oświetlenia. I nie chodzi tutaj jedynie o zapewnienie odpowiedniego poziomu jasności w pomieszczeniu, ułatwiającego swobodne poruszanie się po sklepie, ale przede wszystkim o inteligentne doświetlenie konkretnych obszarów (takich jak witryny, półki lub regały ekspozycyjne), mające na celu wspomaganie sprzedaży.


Na co zwrócić uwagę


Często nie zwracamy na to uwagi, ale to właśnie oświetlenie sklepu w dużej mierze wpływa na nasze decyzje zakupowe - szczególnie jeżeli mowa o branży spożywczej. Przemyślany dobór źródeł światła oraz ich odpowiednie rozmieszczenie sprawia, że sprzedawane towary stają się bardziej zauważalne, a ich ekspozycja - bardziej atrakcyjna. W grę wchodzi tutaj nie tylko samo oświetlenie jako takie, ale również jego naturalna barwa, kąt rozsyłu oraz rodzaj zastosowanych opraw. Równie istotne jest także natężenie i równomierne rozłożenie źródeł światła oraz ich jakość. Uwzględnienie wszystkich tych czynników sprawia, że kolory prezentowanych towarów będą oddane w sposób możliwie jak najbardziej naturalny, a co za tym idzie - wiarygodny i atrakcyjny dla Klientów.


Miejsca strategiczne


Podczas przygotowywania projektu uwzględniającego oświetlenie do sklepu, należy pamiętać aby dopasować je do rodzaju sprzedawanych towarów, gdyż nie każdy typ światła będzie odpowiedni dla wszystkich produktów. Ponadto zapewnienie odpowiedniej atmosfery panującej we wnętrzu sklepu uzależnione jest nie tylko od światła głównego, ale także miejscowego (akcentującego). To drugie pozwala wyróżnić ekspozycję, przyciągnąć uwagę do witryny, a także podkreślić specyfikę konkretnego stoiska.


Kwestia finansowa


Przemyślany dobór źródeł światła, to nie tylko zwiększenie atrakcyjności półek sklepowych, ale również inwestycja w nowoczesne technologie. Oświetlenie sklepowe LED, dzięki swojej wysokiej jakości przekłada się na znaczne zmniejszenie zużycia energii, czyli oznacza niższe opłaty za prąd. Dodatkowym plusem opraw LED jest ich trwałość oraz zauważalna wydajność. Warto zatem zainwestować w nowoczesne oprawy oparte na technologii LED, a także dokładnie przemyśleć ich rozmieszczenie w obiekcie handlowym.